Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









Rött hus med vita knutar... och jultomten

Jag tänker inte kommentera det osportsliga uppförandet av en viss Petter Northug i dagens skidtävlingar där Marcus Hellner mfl. tog ett välförtjänat VM silver (woho!) även fast jag gjorde det nu på sätt och vis...
Utan det här inlägget ska handla om mig och min dag som började med att jag som vanlig sov alldeles för länge!

Först stod det frukost, dusch och skidor på schemat och vid 14:30 åkte jag in till stan för att möta upp Anna och Debbi för en fika. Sedan skulle vi hälsa på Sabina och Rickard i deras nya hus och Anna kom på den eminenta idén att vi givetvis skulle ha med oss en inflyttningsblomma. Sagt och gjort. Medan parkeringstiden tickade iväg så letade vi blomma. Och vi hittade en fin en som vi köpte.

Det var efter det vi träffade på jultomten. Jajamen, du läste rätt; jultomten. En helt underbar man (P-Lisa, är det politiskt korrekt att säga så?) som hade upptäckt att min parkering hade gått ut. Som tur var så hade han inte börjat skriva en p-bot när vi kom traskandes till bilen och han var en trevlig prick som inte skrev en heller. Jag åkte därifrån med tron på att det verkligen finns snälla främlingar här i världen :)

Med ett snabbt stopp i Godishuset så kom vi äntligen fram till det röda huset med de vita knutarna. Här nedan finns det en del bilder att spana in och som ni kanske ser så är det ett hus som de ska renovera så att det blir precis som de vill.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback