Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









What (my) dreams are made of

Om jag hade fått precis som jag velat (& om jag hade mer mod) och ekonomin var nästintill obegränsad så skulle jag betala klart bilen, njuta av sommaren i Sverige, sälja allt som jag inte behöver och inte vill ha och packa ner resten av allt jag ägde och ställa av det någonstans.
Säga upp lägenheten och ta mitt pick och pack och dra ut i världen. Såhär skulle den resan sett ut:

Samla mina krafter i London i några dagar sedan ta flyget över till New York. Köra till alla ställen i USA som jag vill besöka. Hälsa på i Brasilien via Hawaii och åka till Machu Picchu.
Sedan vidare till Australien, Kambodja, Vietnam och Thailand och därifrån åka till kinesiska muren (och kanske Japan).

Efter det skulle jag ta mig till Kenya och åka på safari och via Grekland och Italien skulle jag komma hem igen över sommaren.

När hösten närmar sig skulle jag flytta till Barcelona (eller kanske Portugal) och njuta av vardagen, lära mig spanska (portugisiska) och kanske läsa lite kurser på distans.
När våren snart är här så skulle jag flytta hem till Sverige igen och gå någon kort fotoutbildning och efter det skulle jag förhoppningsvis veta vad jag skulle vilja arbeta med i kanske resten av mitt liv och påbörja den utbildningen.

Och går allt bra så skulle jag sedan få jobb, skaffa familj och hund(ar), resa mycket och leva lyckligt i resten av mitt liv tills jag dör av gammal ålder hemma i min egen säng.

Hur skulle ditt drömliv se ut?


Jag på ett vandrarhem i London, augusti 2009

Kommentarer
Postat av: Maria Karlsson

Hej hej vad trevlig din blogg verkar vara! kommer med all säkerhet läsa igen! (: Ha en bra helg =)

2011-06-30 @ 01:30:13
URL: http://jade.se/paketresor
Postat av: Amanda APHOTO

Tack så jättemycket för din kommentar! Och vad roligt att du bor i Motala, fin stad :) Gillar dina planer, och måste säga att jag tycker att denna bild är fantastiskt fin med ljuset, färgerna och kompositionen.

2011-07-03 @ 09:27:07
URL: http://www.aphoto.se
Postat av: isabell

Om jag nu ska drömma lite, så hoppas jag att jag kan jobba som grafisk designer/fotograf/illustratör eller något annat trevligt efter att jag pluggat klart. Sen resa runt om i världen en sväng, hitta ny inspiration och energi.



sen skulle jag vilja köpa ett stort gammalt, fint trähus på landet med fantastisk natur runt om. fixa och dona där, tills det blir till världens mysigaste hem. sen sådär allmänt, gilla mitt jobb, vara glad och ta vara på livet.



Men först så hoppas jag högskolan jag börjar på i höst blir superbra.



2011-07-18 @ 16:46:59
URL: http://sistabussenhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback