Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









Mandragora

Den sanna Harry Potter nörd som jag är så blev jag helt lyrisk när jag fick se de här växterna på Ikea häromdagen! Ser ni vad det är eller är det bara jag som ser likheten?



Självklart är det mandragora (eller mandrake plant som det heter på engelska) som vi får se i Harry Potter och hemligheternas kammare. Det var nästan att jag köpte den men den skulle nog dö rätt så snabbt hemma hos mig tråkigt nog.

Bildkälla





I'm a Harry Potter geek so when I came across this Mandrake plant I just had to take a picture! So exiting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback