Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









Handboll - Sverige - Danmark

Min morfar och jag pratade lite handboll tidigare ikväll och då säger mormor att även Carlén är skadad och inte kommer att spela mot Danmark. Inte nog med att Kim Andersson är borta från spel i VM utan nu hade vi två "nyckelspelare" borta i matchen från Danmark (ett lag som är obesegrade) och jag tänkte att nu måste det nog vara kört.

Och visst vann inte Sverige.
Danskarna spelade grymt bra med snabba hemvändor och kontringar. Och deras skott gick ju inte av för hackor.


Foto: Scanpix / Nyhetskanalen.se/handboll

Något som jag kan bli lite irriterad på är att när Sveriges målvakter gör räddningar så får vi inga kontringar. Det beror ju förstårs på många olika saker och motståndarlaget får straff eller frikast och ett mål är (oftast) ett faktum för motståndarlaget. Det tycker jag är lite synd för målvakterna gör grymma räddningar ibland och det är ju synd om dom när det sen inte är Sverige som får bollen...

Men så är jag så glad för svenskarna har viljan att vinna. Tyvärr så räcker inte alltid det men jag tror att om matchen hade varit 5-10 minuter längre, så hade Sverige gått om och vunnit matchen. För de är glödheta och kämpar in i det sista!

Egentligen vill jag skriva mer om detta (för handboll är nog den bästa sporten jag vet, fast bara när Sverige spelar, inte andra matcher för jag måste ha något lag att heja på liksom) men ni som läser här kanske inte är så intresserad av handboll och så börjar klockan att ticka iväg lite för snabbt och det börjar bli sent.

Så nu avslutar jag det här inlägget med:
Gillar ni handboll / såg ni kvällens match / och vad tyckte ni om den?


Dagens plus: Mormor som är snäll och hjälper till att panta burkar.
Dagens minus: Att Sverige blir utbuade när de kommer in på plan. Osportsligt!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Handboll är den roligaste sporten att titta på tycker jag. Men den här gången har jag inte sett en enda match! Har inte haft tid, tyvärr.

2011-01-26 @ 08:36:41
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback