Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









Nattbild #2 - Orion


När jag var liten gillade jag att titta upp mot stjärnorna, vilket jag sällan gör nu för tiden. Och jag har alltid vetat att stjärnbilden här ovan heter Orion och att de tre stjärnorna i rad är hans bälte (även kallad de "tre vise männen"). Men något som jag aldrig har fattat (jag skäms lite) är att han inte bara har ett bälte utan även ett svärd och en pilbåge. Detta fick jag reda på när jag googlade nyss. Därför ber jag er att trycka på länken nedan och läsa lite om Orion och hans tillhörigheter.

Första bilden: jag. Andra bilden: Orion (stjärnbild)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Att titta på stjärnorna är otroligt fint! Uppe vid gruvan kan man ibland få se en helt fantastisk stjärnhimmel :)

2011-02-08 @ 08:11:42
URL: http://linneasvanligavardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback