Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









INSTAGRAM och Twitter

Jag har smått börjat använda Instagram och Twitter så om ni vill följa mig så får ni gärna göra det. Jag heter ijojjo på bägge ställen och ni som inte har iphone kan även se en del av mina instagrambilder via twitter. Länk till min twitter: iJojjo



Om man ska någonstans där man kanske vill ta bilder för att minnas stället/dagen osv. men inte orkar konka på en stor systemkamera så är iphonen ett bra alternativ, speciellt när Instagram finns.


Det skulle vara roligt om man kunde ha miniobjektiv på kameran.
Och vet ni? Det finns faktiskt och då menar jag verkligen miniobjektiv! De funkar inte bara på mobilkameror utan även på webkameror osv. Jag skulle helst av allt vilja ha macro eller fisheye... eller näe, skulle nog helst av allt vilja ha macro objektivet faktiskt.

Objektiven finns att köpa här.






Varför inte göra en fotobok eller något annat roligt av dina instagrambilder?

Printstagr.am så kan du få dina bilder i olika format, såsom i en minifotobok eller som miniprints. Jag skulle vilja ha bilderna som klistermärken, väldigt festligt!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Försöker bli bättre på att använda twitter o instagram. Tycker det går i perioder hur mycket man orkar uppdatera ;) Bra substitut när man inte vill blogga eller fota med vanliga kameran som du skriver hur som helst.



Svar: Jasså, hur kommer det sig att du o kameran inte kommer överens då?

2011-08-06 @ 12:14:49
URL: http://subliminal.se
Postat av: Minna

Åhhh, när ska de alltså komma med instagram för Android? Suck! Måste kolla upp det här pinstagram med, såg helläckert ut!

2011-08-06 @ 13:38:27
URL: http://mysopranolife.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback