Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









Tandläkaren

101207_111653 (MMS)

Igår gjorde jag ett besök hos tandläkaren och visst har jag fina skoskydd... Varför är det så att Folktandvården alltför ofta aldrig kan hålla tiderna. Man kan få vänta i upp till 20 min ibland (nåja, det har hänt mig EN gång...)! Sedan när en av dom kommer så får man lyssna noga för att höra vems namn de ropar upp. När man har hört sitt namn och rest sig upp så är människan redan på väg bort med väldigt snabba steg till rummet man ska vara i. Hur tänker dom egentligen?! De är redan långt borta, man får nästan springa för att ens hinna med för att se vart de går någonstans. Och det är inte en kort bit man får gå utan det är ett helt maratonlopp med kringelkrokiga vägar. När man väl är framme så får man sätta sig i en stol som hissar ner dig nästan till liggande, sen får du ett huvud med mask över dig som stirrar ner i din mun. Som givetvis måste vara öppen så mycket det bara går och de stoppar ner allt från krokar till borrar och misshandlar dina stackars tänder. När allt det obehagliga är slut så är det dags att hitta vägen tillbaka till utgången alldeles själv. Har du tur så hittar du direkt och tar en lättnadens suck när du väl har passerat huset och är ute i friska, fria luften.


Kommentarer
Postat av: ilhana

samma här med väntetiden, följde med farfar i måndags... väntade mycket extra

2010-12-08 @ 13:37:32
URL: http://sorandom.org/
Postat av: Jessica

Haha, det är sådär jag minns tandläkaren från när jag var yngre. Nu för tiden har jag faktiskt en jättesnäll tandläkare som till och med gav mig besöket gratis sist eftersom jag fick vänta så länge (var 20-30 minuter försenad). Den där lättnadssucken känner jag dock igen.. ;)



Sv: jaa, känns kul att ha lite kontakt med besökarna nu när jag äntligen har tid igen :)

2010-12-09 @ 15:28:34
URL: http://subliminal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback