Bloggen / Böcker / Dagens / Inspiration / Sverigeresor / Jorden runt / Resedagbok / Motions pictures / Personligt / Text och citat / Träning
       Utrustning / Självporträtt / Porträtt / Vardag / Stadsbilder / Varelser / Natur / Övrigt och blandat / Temafotograferingar

       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December
       Januari / Februari / Mars / April / Maj / Juni / Juli / Augusti / September / Oktober / November / December









Men för livet

Jag ville fota fåglar för ett par veckor sedan och tänkte då att om jag har bröd så kommer de ju att hålla sig i närheten. Sagt och gjort, jag stoppade i bröd i en påse, tog på mig jackan och tog med kameran till vatten. Och där fanns fåglar. MASSVIS av fåglar!

Allt började bra, jag kastade ut lite bröd och fåglarna kom. Jag försökte även ta upp kameran för att kunna ta kort på dessa bevingade djur. Lättare sagt än gjort I tell ya... De var som galningar efter mer bröd och det kom bara mer och mer fåglar. Jag bakade lite och satte mig på en stentrappa. Fick upp mer bröd och kameran och försökte ta kort.
Det fanns fåglar framför mig, bakom mig, på bägge sidor och över mig, måsar som cirkulerade 5 cm över mitt huvud, jag riktigt kände vinddragen. Det var här jag började bli rädd.

Det blev inte så många skarpa bilder ska ni veta, det blir oftast inte det när man viftar med kameran och försöker undkomma flygfäna. För när brödet tog slut så reste jag mig upp och tänkte gå där ifrån. Och de jävlarna jagade mig! Jag började jogga iväg och de fortsatte att följa efter mig och jag blev livrädd. Tänk om de tog tag i mig med klorna och flög iväg med mig till fåglarnas land. Jag ryser av bara tanken...

Näe, ska jag fota fåglar fler gånger så ska de vara i bur... eller på betryggande avstånd!




Kommentarer
Postat av: Linnéa

Kära nån, vad obehagligt!

2010-12-02 @ 16:15:32
URL: http://tanktochskrivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback